Bestuur SP IJsselstein bezoekt scholing

7 mei 2006

Bestuur SP IJsselstein bezoekt scholing

ScholingDe scholing ‘Hoe richt ik een afdeling op?’, die zaterdag 6 mei in Utrecht is gehouden, is druk bezocht door de IJsselsteinse SP. Liefst zes van de acht bestuursleden ad interim gaven act de présence. De scholingen van de SP, waar leden gratis aan kunnen deelnemen, zijn even beroemd als berucht en staan altijd garant voor een behoorlijke dosis ‘leering ende vermaecke’.

Vanuit heel het land (van Aa en Hunze tot Etten-Leur) waren ruim twintig SP-leden op deze scholingsronde afgekomen. Cursusleider Paul Lempers gebruikte de middag om in grote lijnen duidelijk te maken waar een goede SP-afdeling aan moet voldoen en op welke zaken men moet letten bij het oprichten van een afdeling. Ook de cursisten werden aan het werk gezet en moesten enkele kleine opdrachten uitwerken, die vooral tot doel hadden om de cursisten bewust te maken van de verantwoordelijkheden maar ook de mogelijkheden die een actieve afdeling heeft. Natuurlijk was de dag ook uitermate geschikt om ervaringen uit te wisselen met de andere aanwezige afdelingen, wat uitermate leerzaam was.

De cursus deed ons eens te meer inzien dat de SP IJsselstein al een heel eind op goede weg is naar een eigen afdeling. Met smart kijken we uit naar de cursus ‘Lokaal actief’, die zaterdag 13 mei gegeven wordt. Een deel van het bestuur zal ook hierbij aanwezig zijn.

Degenen die ook eens een scholing mee willen maken raden we aan de cursusagenda goed in de gaten te houden. Voor vragen en verdere informatie kunt u altijd contact op nemen met onze scholingscoördinator Linda Hogema.

Wesly Mooij