Het feest kan beginnen: een eigen afdeling!

22 april 2006

Het feest kan beginnen: een eigen afdeling!

Een lang gekoesterde droom komt uit: de tomaat komt op in IJsselstein! Deze maand hebben we van het Partijbestuur van de SP officieel het groene licht gekregen om de afdeling IJsselstein op te richten. We hebben nu de status "afdeling in oprichting". Dat wil zeggen dat we een half jaar krijgen om te laten zien dat we genoeg mensen en ideeën hebben om een levensvatbare afdeling te zijn. Daar zijn we ontzettend blij mee. En laten we wel wezen: een modern IJsselstein kan niet zonder eigen SP-afdeling!

Sinds eind maart bestaat er een eigen IJsselsteinse SP website, die voortdurend wordt bijgewerkt. We beloven u dat het de beste IJsselsteinse politieke site zal worden!

We zijn de afgelopen maand druk in de weer geweest. Zo hebben we een voorlopig bestuur opgericht van enthousiaste en gemotiveerde leden. De taken zijn verdeeld en doorgesproken. De organisatie staat dus, maar moet nog door de leden bevestigd worden. Dat gebeurt op de oprichtingsvergadering van 27 mei, waar de bestuursleden zich officieel kandidaat stellen. Op die avond houden we dus bestuursverkiezingen, bespreken met de leden de politieke situatie in IJsselstein en stellen onze plannen ter discussie.

We gaan natuurlijk actievoeren, komen met een programma voor IJsselstein en maken een fraaie afdelingskrant die in de hele stad verspreid gaat worden. Later in het jaar organiseren we een Politiek Café. We gaan de gratis politieke scholing voor leden organiseren en contacten leggen met allerlei instellingen en verenigingen in IJsselstein.

Intussen houden we ons aanbevolen voor uw commentaar (ijsselstein@sp.nl). Meedenken? Meehelpen? We horen graag van u.

Jan Voorbij, voorzitter a.i.