Actie

Een politieke partij hoort volgens de SP niet alleen in de raad, in de Staten of in het parlement te zitten, maar moet ook op straat te vinden te zijn. Vandaar dat de SP veel en graag actie voert. In IJsselstein bestaat er een speciale groep van SP-leden die zorg draagt voor het bedenken en uitvoeren van acties: het Actie-Team.

Wat doet het Actie-Team?

Het Actie-Team komt bij elkaar op het moment dat er actie gevoerd moet worden. Van het begin tot het eind zetten leden van het Actie-Team zich in om de actie zo soepel en effectief mogelijk te laten verlopen. In de eerste plaats wordt er nagedacht over de vorm van de actie: op welke manier kunnen wij het SP-standpunt zo duidelijk mogelijk naar voren brengen? Vervolgens verzorgt het Actie-Team ook de uitrusting van de actie: niet zelden moet er flink geknutseld voordat de actie goed kan beginnen. Als laatste denkt het Actie-Team ook an de organisatie, coördinatie en de uitvoering van de actie (vaak in samenwerking met bewoners).

Wat betekent het om lid te zijn van het Actie-Team?

Op zichzelf schept het geen verplichtingen om lid te worden van het Actie-Team. Vanaf het moment dat u zich aanmeldt, ontvangt u, elke keer dat er een actie op komst is, bericht van ons. U bent dan echter niet verplicht om daadwerkelijk (elke keer) met de actie mee te helpen, hoewel dat uiteraard wel gewaardeerd wordt. U kunt zelf kiezen met welke acties u mee doet, wat uw bijdrage is aan de actie en hoeveel tijd u daarin steekt.

Wij kunnen het niet alleen!

Hoe meer mensen hun steentje, op welke manier dan ook, bijdragen aan een actie, des te groter de kans dat we die actie na verloop van tijd als geslaagd kunnen beschouwen. Denk niet dat wij uw hulp niet kunnen gebruiken. Wij kunnen niet in ons eentje acties voorbereiden en uitvoeren. U kunt natuurlijk altijd een kijkje komen nemen bij een bijeenkomst van het Actie-Team. Ook kunt u zich voor afzonderlijke onderdelen van afzonderlijke acties opgeven.
Klik hier of op de link onder voor meer info over wat er allemaal te doen is.

Hoe meld ik mij aan?

U kunt zich heel simpel aanmelden door een mailtje te sturen naar Andrea Poppe. Alvast bedankt!

10 februari 2018

Actie tegen gaswinning in Groene Hart

Op zaterdag 17 februari voeren betrokken inwoners en de SP actie tegen gaswinning in het Groene Hart. Op het Kerkplein in Woerden zal een manifestatie plaats vinden tussen 13:00 en 15:00. Daarnaast worden ansichtkaarten met liefdeswensen aangeboden aan Vermilion Energy. Tweede Kamerlid Sandra Beckerman zal Woerden aanwezig zijn. Zij zegt: ‘Als Vermilion van de inwoners houdt, dat boort ze niet naar gas.’

11 oktober 2017

SP met regio in actie tegen gaswinning in het Groene Hart

In het kader van de actie ‘Laat het Groene Hart niet barsten’ organiseert de SP op 28 oktober in Woerden, Bodegraven en Gouda een bustour samen met de lokale SP afdelingen. Tijdens deze bustour onder leiding van SP Tweede Kamerlid Sandra Beckerman zullen de afdelingen Woerden, Gouda en Alphen aan den Rijn (waar Bodegraven onder valt) en sympathisanten drie wijken in trekken om de bevolking daar op de hoogte te stellen van de plannen van Vermilion Energy om gas te winnen binnen en rondom hun gemeente. Om de actie verder kracht bij te zetten zullen de wethouders van deze drie gemeenten en gedeputeerden van de provincies Zuid-Holland en Utrecht gevraagd worden om het manifest tegen gaswinning in het Groene Hart te tekenen. Op dit moment kunnen de plannen van Vermilion Energy namelijk nog een halt toe geroepen worden. Daarnaast wil de SP dat er een afbouwplan komt voor het gas en een energietransitie, die betaalbaar is voor elke portemonnee. Dit alles gebeurt in het bredere kader van de strijd tegen de gaswinning in Nederland.

30 maart 2016

Gaat Syntus zijn passagiers de bus uit pesten?

Het spel rond de aanbestedingen van het Openbaar Vervoer in de provincie Utrecht is weer volop bezig. De nodige bedrijven proberen weer nieuwe  concessies te verkrijgen en/of de oude te behouden. Veel bekende spelers treden weer in de arena, zoals Connexion, Arriva,  Qbuz en nu ook Syntus. Een aantal van deze bedrijven zijn afkomstig uit het buitenland en vaak ook dochterondernemingen van spoorbedrijven. Lang leve de open grenzen en de marktwerking!!!??