Stop de huurexplosie

In mei 2014 is de SP een petitie gestart tegen de huurverhogingen van de IJsselsteinse woningbouwvereniging Provides. Voor het tweede jaar op rij werden de huren aanzienlijk verhoogd (tot max. 6,5% per jaar). Mensen kwamen en komen hierdoor in financiële problemen. Uiteindelijk werden binnen vijf weken 687 handtekeningen tegen de huurverhogingen opgehaald. Na de overhandiging van de petitie is, samen met PvdA en GroenLinks, bij Provides gepleit voor een maximale huurverhoging van 2,5%.

Helaas wilde Provides hier niet in mee gaan al werd erkend dat de huurverhogingen mensen in problemen kan brengen. Het huurbeleid wordt vanuit de overheid opgelegd en Provides wil daar niet van afwijken. De petitie is ook doorgestuurd naar minister Blok. Ondanks de magere uitkomst hebben de huurders van IJsselstein wel een duidelijk signaal afgegeven: Stop de Huurexplosie!

Hieronder alle berichten met betrekking tot de huurexplosie.

27 juni 2014

Petitie tegen huurverhogingen aangeboden

Op woensdag 18 juni heeft de SP, gesteund door PvdA en GroenLinks, de petitie tegen de huurverhogingen 2014 aangeboden aan Provides. De petitie werd in ontvangst genomen door Provides directeur Hennie van den Heiligenberg. Het totaal aantal handtekeningen bedroeg 687, verzameld in iets meer dan een maand tijd. De petitie is ook doorgestuurd aan minister Blok.

15 juni 2014

Uitreiking petitie tegen huurverhogingen

Op woensdag 18 juni om 17:00 reikt de SP samen met PvdA en GroenLinks de petitie tegen de  huurverhogingen, namens alle ondertekenaars, uit aan dhr. Van den Heiligenberg, directeur van de IJsselsteinse woningbouwvereniging Provides. De uitreiking zal plaatsvinden in het gebouw van Provides aan de Zomerdijk 14.Lees verder
10 juni 2014

Al ruim 450 ondertekeningen

In de afgelopen 2 weken zijn er al ruim 450 ondertekeningen verzameld voor de petitie tegen de huurverhogingen, door middel van een online petitie http://hurenbijprovides.petities.nl/ en handtekeningenlijsten. Ook de PvdA en Groen Links steunen de actie tegen de huurverhogingen van de IJsselsteinse woningbouwvereniging Provides. De politieke partijen slaan de handen ineen om de huurders van IJsselstein te beschermen. Inmiddels hebben ook verschillende raads- en commissieleden de petitie ondertekend.Lees verder
22 mei 2014

Petitie bij de Clinckhoeff

Op zaterdag 24 mei zullen leden van de SP tussen 14:00 en 16:00 bij winkelcentrum Clinckhoeff handtekeningen verzamelen tegen de huurverhogingen van woningbouwvereniging Provides. De afgelopen week zijn er zo’n 500 flyers verspreid in IJsselveld Oost om de bewoners hierop te attenderen.

15 mei 2014

Petitie tegen huurverhogingen

Onlangs hebben IJsselsteiners die een sociale huurwoning huren van Provides een brief op de mat gekregen met daarin de aankondiging dat de huren ook dit jaar weer zullen stijgen. De stijging varieert van minimaal 3,5% tot maximaal 6,5%.