Dat kan toch niet waar zijn?

22 januari 2016

Dat kan toch niet waar zijn?

Heeft u dat ook wel eens dat u zich afvraagt hoe het mogelijk is dat er zoveel ellende op één krantenpagina kan staan? Dat overkwam mij toen ik pagina 5 van het Zenderstreeknieuws van 20 januari opensloeg. Bovenaan het artikel “Ondernemers woedend over afwijzing nieuw parkeerplan” met daaronder een grote advertentie van Provides met appartementen te koop (200.000 euro) en te huur voor 795 euro.

Ik kon mijn ogen niet geloven.

Inderdaad, dat kan toch niet waar zijn? Hoe kunnen politieke partijen zeggen dat er geen parkeerprobleem in IJsselstein is? Dat weet ik niet en dat hoef ik eigenlijk ook niet te weten. Wat ik wel weet is, dat in de politiek niet de wet van gelijk hebben geldt, maar van gelijk krijgen. En de meerderheid beslist over dat gelijk. Dat wij alles zullen doen om aan het eind van de rit gelijk te krijgen zal voor iedereen duidelijk zijn.

Inderdaad, dat kan toch niet waar zijn? Eerst goedkope huurwoningen onnodig slopen om daarna zéér dure huurappartementen terug te zetten? In een IJsselstein waar het tekort aan goedkope huurwoningen al hoog is? Het moet toch niet gekker worden. Het Kloosterplantsoen is gesloopt en van de 88 goedkope huurwoningen zijn er nu 63 terug gebouwd. De huur is hier 715 euro. Te gek voor woorden. Dus niet meer bereikbaar voor de mensen met een kleine beurs. In IJsselveld-Oost zijn nu 20 woningen gesloopt en er worden er iets van 80 terug gebouwd. Huren vanaf 795 euro????? Dus niet meer “sociale huur”. En er staat ook nog bij “BETAALBARE huurwoningen”. Hoe durven ze?

Ik kan me nog herinneren dat de directeur van Provides ons gemeenteraadsleden vroeg om

grond(en )voor het bouwen van goedkope sociale huurwoningen. Nu heeft hij die grond gekregen en doet hij zoiets. Onbegrijpelijk. MAAR, ook hier zullen wij ons ertegen verzetten. Gelukkig is er een nieuwe woningwet die ons meer mogelijkheden geeft dan de wet daarvoor. U hoort nog van ons.

Zie ook:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.