Slopen = Bezopen

16 maart 2014

Slopen = Bezopen

Vanmorgen met mijn twee kleindochters
naar IJsselveld-Oost gegaan om de folders tegen de sloop te bezorgen. Onderweg vroeg de oudste kleindochter (8 jaar) waarom die flats gesloopt moesten worden? Helaas kon ik daar geen fatsoenlijk antwoord op geven. Zijn ze dan zo slecht? Neen, dat zijn ze niet, was mijn antwoord.

Dat vond ze maar raar. En, waar moeten die mensen dan gaan wonen? Dat moeten ze dan zelf uitzoeken, was mijn antwoord. Dat vond ze nog vreemder. Dat die mensen terug mogen komen
als de nieuwe flat klaar is, kon ze helemaal niet begrijpen. Waarom moeten ze gesloopt worden als ze er weer komen wonen? Alleen maar omdat die flat dan nieuw is?

Ja kind, alleen maar om een nieuwe flat neer te zetten, zucht.

De SP heeft zich altijd verzet tegen de afbraakplannen van het college in samenwerking met Provides. Uit de verslagen van de bijeenkomsten en dankzij de inspanningen van de bewonersgroep is het voor ons duidelijk dat de plannen door een zeer grote meerderheid van de bewoners ongewenst zijn. De
inspraak is een farce geweest. Lees het “plof”boek er maar op na. Er was absoluut geen inspraak, de mening van de bewoners is gewoon opzij geschoven. Dat is voor de SP de reden om zich tegen de plannen te verzetten.

Lees de partijprogramma’s er maar op na. Nu beloven ze openheid en inspraak. Wacht maar tot de stemmen geteld zijn.

In ons programma staat dat er pas gesloopt wordt als 70 % of meer van een flat het ermee eens is. Dat zal voor ons een breekpunt zijn. Op deze manier willen we alsnog dat de politiek naar de bewoners luistert. Er is al 1 flat plat. En wij zullen ons best doen de sloop van de andere flats te voorkomen. Om dit te kunnen bereiken moeten we wel groot (genoeg) zijn.

Voor de SP geldt de regel: de mens is de maat

Joop van Well, lijsttrekker SP IJsselstein

Zie ook:

Reacties

Protesteren is allemaal heel mooi maar wat schiet je ermee op ? 16-03 folderen tegen de sloop terwijl op het Omroepplein de sloop in volle gang is. We schrijven nu 3 mei en op de plaats waar vroeger de flat aan het Omroepplein stond hebben we nu een prachtig, heel groot gat. Dank u wel gemeente Dank u wel Provides

Je kunt je wel verzetten en actie voeren, maar ondertussen kijk ik naar een ontiegelijk groot gat waar een paar maanden terug nog een pracht flat aan het Omroepplein stond.

Beste Henk,

Bedankt voor uw reactie. Onze folder actie van 16-03 was niet tegen de sloop van de flat aan het Omroepplein maar vnl. tegen de sloopplannen die nog op de agenda staan van Provides en gemeente. Ook tegen de sloop van de flat aan het Omroepplein hebben wij inderdaad geprotesteerd, zowel in de raad als daarbuiten. Protesteren heeft zin, maar dan is er nog meer actie en (politieke) steun nodig. Helaas ontbreekt het daaraan in het huidige (politieke) klimaat in IJsselstein. Wij zullen er alles aan doen - binnen onze middelen - om de bewoners van IJsselveld te steunen en te helpen.

Met vriendelijke groet,

Patrick van Etten, bestuurslid SP IJsselstein

Aan Henk Bont e.a.
Protesteren heeft zin. De situatie voor de burger in Nederland is, vergeleken met menig ander land, niet slecht te noemen. Dit is is geheel en al te wijten aan het protesteren. Zie de geschiedenis. Wel moeten wij er voor zorgen dat dit zo blijft. Het gevaar is dat we gewend raken aan het goede en daarbij de voortduring daarvan uit het oog verliezen. Wie niet op de barricades blijft, verliest zijn positie. Dit is onze taak als huidige generatie voor de volgende.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.