Blog Helga Boterman

26 januari 2017

Aftreden wethouder

SP IJsselstein betreurt het aftreden van wethouder dhr. H. Veldhuijsen.

Het dossier UW samenwerking kent alleen maar verliezers. Er is te laat ingegrepen om de problemen bij de kern aan te pakken waardoor de chaos op het eind zo groot was dat het alleen nog opgelost kan worden met grote bedragen geld.

20 september 2015

Raad weer buiten spel

Niet voor de eerste keer zijn wij als raadsleden finaal buitenspel gezet. De wethouder heeft ons maanden een worst voorgehouden die op het laatst totaal opgegeten was door Ja de wethouder zelf.

10 november 2014

Zorg menswaardig recht

Wanneer ben je een goed volksvertegenwoordiger? Wanneer vertolken wij de stem van onze stemmers het best?

Dit zijn twee vragen waar wij als SP IJsselstein zijnde de afgelopen weken continu mee bezig zijn geweest. Het klinkt misschien heftig maar ik kan u vertellen dat het zo is. Afgelopen donderdagavond 6 november stonden wij namelijk voor het zwaarste dossier van deze raadsperiode namelijk de decentralisaties jeugdzorg en WMO.

16 juli 2014

Zomerreces, thuiszorgmedewerkers en maidenspeech

Een dag later dan op de planning stond ivm de halve finale van het Nederlands elftal was er de laatste raadsvergadering voor het zomerreces.
Voor mij persoonlijk een spannende avond omdat ik mijn maidenspeech zou gaan houden en voor het eerst een motie in zou gaan dienen. Een maidenspeech is je eerste speech in de gemeenteraad. Het bijzondere hieraan is dat je tijdens je maidenspeech niet onderbroken mag worden door andere partijen maar gewoon je hele speech in een keer mag afmaken.

13 mei 2014

Mijn eerste raadsvergadering

Op 08 mei was het dan eindelijk zo ver. Mijn eerste echte raadsvergadering als raadslid. De agenda deed vermoeden dat het een niet al te lange vergadering zou worden maar dit bleek een illusie. De in de volksmond inmiddels genoemde bonnetjesaffaire en de bomenkap bij de Touwlaan zou er voor zorgen dat de vergadering langer zou duren dan wij allen dachten.
15 december 2013

Behandeling rapport SP over misstanden WIL

Dinsdag 10 december is het SP rapport over de misstanden bij de WIL (Werk en Inkomen Lekstroom) besproken in de commissievergadering Samenleving. Het was de eerste keer dat ik als commissielid een onderwerp namens de SP IJsselstein  inbracht. Het rapport is opgesteld door de SP Nieuwegein in samenwerking met de SP IJsselstein en de SP Lopik. Vanaf het begin heb ik duidelijk willen maken dat we met ons rapport de WIL niet naar beneden willen halen of in een kwaad daglicht stellen. Iedereen is gebaat bij een sterke WIL organisatie.