Verkiezingen 2014

7 december 2013

De SP IJsselstein in de periode 2010-2013

Het is een goede zaak zo aan het eind van de periode van vier jaar eens te kijken hoe we het hebben gedaan? Hebben al onze inspanningen nut gehad? Zo ja, wat is er dan gedaan en wat waren de gevolgen?
17 november 2013

Verkiezingskoorts?

Wat is er aan de hand in IJsselstein? Zouden de aankomende verkiezingen en de door Maurice de Hond geproduceerde peilingen een verandering in de houding naar de SP veroorzaken? Ik ben benieuwd, maar het geeft mij nu al een goed gevoel. Of dit zo zal blijven is de nog maar vraag. We zullen het pas echt weten na 19 maart als alle stemmen zijn geteld. Op mijn bijdrage in een raadsvergadering is nog nooit zo positief gereageerd als afgelopen donderdag (14/11).

20 oktober 2013

Veroorzaken verkiezingen stress bij de politieke partijen in IJsselstein?

Wat is er aan de hand? Partijen die de afgelopen drie jaar uitgeblonken hebben door stil te zijn begonnen zich ineens te roeren: dreigen met wethouders weg te sturen, agendapunten terugnemen, wethouders dwingen nog eens met mensen een (nutteloos) gesprek aan te gaan, stichting Pulse ter discussie stellen... En dat allemaal in een half jaar tijd!? Let wel, de SP vindt kritisch zijn uitstekend. Zo hoort men zich in de politiek te gedragen. Maar waarom nu pas? Zijn er binnenkort verkiezingen en wil men zich nu opeens profileren? Als dat het het geval is, kan de SP zich hier absoluut niet in vinden.