Nieuws, maart 2015

31 maart 2015

Campagne 'Er is genoeg voor iedereen'

Foto: SP
De verschillen in inkomen en vermogen worden, ook in Nederland, steeds groter. Veel gezinnen zitten onder de armoedegrens en veel kinderen groeien op in armoede. Daarom is de SP begonnen met de campagne 'Er is genoeg voor iedereen'. De SP wil meer landelijke aandacht voor dit grote probleem én wil er wat aan doen.

28 maart 2015

VVD komt met motie 'Het betere plakwerk'...

In de raadsvergadering van donderdag 26 maart 2015 kwam de VVD-fractie met een motie, genaamd 'Het betere plakwerk'. Daarin willen de liberalen af van de huidige verkiezingsborden. Zij willen dat het college de mogelijkheden gaat onderzoeken van een digitale variant. Een andere mogelijkheid die zij opperen is dat de gemeente - of een andere organisatie - de verkiezingsborden beplakt kan plaatsen en beheren in het geval van een beplakte variant met verhuurmogelijkheden. De SP-fractie was het totaal oneens met deze motie.

27 maart 2015

SP krijgt steun voor motie Huur te Duur

De SP heeft in de gemeenteraad van 26 maart een motie ingediend - mede namens de PvdA, GroenLinks en de VSP - om aandacht te vragen voor de hoge huren. In Nieuwegein zijn vorig jaar meer huisuitzettingen geweest dan in het jaar daarvoor. Dit in tegenstelling tot de landelijke cijfers, waar woningcorporaties juist inzetten op minder huisuitzettingen.

18 maart 2015

SP Nieuwegein bedankt kiezers

Foto: Hasan Inkeci / SP Nieuwegein
In Nieuwegein brachten ruim 3000 mensen hun stem uit op de SP. De SP afdeling Nieuwegein dankt deze kiezers voor hun stem en vertrouwen.Lees verder
18 maart 2015

Gouden brandblusser voor huisjesmelker

Foto: SP Rood / SP
ROOD, de jongerenafdeling van de SP heeft de huisbaas Marcel van Hooijdonk uitgeroepen tot ‘Huisjesmelker van het Jaar 2015’. De oneervolle titel wordt ieder jaar uitgereikt aan de slechtste huisbaas, corporatie of bemiddelaar van Nederland. Van Hooijdonk verhuurt onder andere woningen in Nieuwegein, Utrecht, Amsterdam en Breda. Hij brengt het leven van zijn huurders in gevaar door de veiligheidseisen aan zijn laars te lappen.

12 maart 2015

SP 'buurten in de buurt'

Foto: Ed Kieckens / SP Nieuwegein
Op donderdagavond 12 maart waren SP-ers te vinden in Nieuwegeinse Driften-wijk. Eerder waren daar al de 'Reken Af' boekjes huis-aan-huis bezorgd. Bij de woningen werd aangebeld en nog eens gewenzen op de aanstaande verkiezingen. Ook nu weer veel positieve reacties op de standpunten van de SP.Lees verder