Nieuws, februari 2015

28 februari 2015

Wisseling van de wacht

Met ingang van 1 maart heeft Annie van den Heuvel het voorzitterschap van de SP fractie in de raad van Nieuwegein overgenomen van Hasan Inekçi. Hasan blijft wel in de fractie als raadslid, maar heeft ook de taak van afdelingsvoorzitter op zich genomen.

Omdat beide taken te zwaar zijn heeft Hasan ervoor gekozen van het fractievoorzitterschap af te zien. Wij zijn blij dat Annie van den Heuvel deze taak wil overnemen.

18 februari 2015

SP verontrust over huurachterstanden en huisuitzettingen

Huurders krijgen al enkele jaren aanzienlijke huurverhogingen. Dit jaar zitten er wederom huurverhogingen aan te komen. Het kabinet heeft de verhuurderheffing ingevoerd; met deze heffing moeten de corporaties een extra belasting betalen aan het Rijk. Veel corporaties kunnen dit niet betalen en moeten het geld halen bij hun huurders. Dit zorgt voor een extra hoge huurverhoging met alle gevolgen van dien.

14 februari 2015

SP met ludieke Valentijnsactie op City Plaza

Foto: SP Nieuwegein
Op zaterdag14 februari was de SP prominent aanwezig in het centrum van Nieuwegein. Er werden toepasselijke SP hartjes uitgedeeld waarmee mensen werden opgeroepen om 18 maart  SP te gaan stemmen voor de Provinciale Staten.Lees verder
12 februari 2015

Campagne & steun

De voorbereidingen voor de verkiezingscampagne rond Provinciale Staten zijn in volle gang. Op de foto: de bekende SP-sponsjes worden voorzien van een Valentijnshartje met tekst. Want... stemmen is belangrijk op 18 maart!

Foto: Ed Kieckens / SP Nieuwegein
12 februari 2015

Maak een sociale keuze op 18 maart!

Emile Roemer:
"De SP deed op 11 februari 2015 een mooi voorstel in de Tweede Kamer. Laten we de vermogens in Nederland eerlijker belasten. Wie een enorme bankrekening of riant aandelenbezit heeft, gaat wat meer belasting betalen; wie een klein spaarpotje heeft, gaat daar minder belasting over betalen.

11 februari 2015

Tiny Kox: Uw stem telt!

Foto: SP / SP
Op woensdagavond 11 februari bezocht Tiny Kox (SP fractievoorzitter Eerste Kamer) Nieuwegein. In Buurtplein Batau benadrukte hij nog eens het belang en functie van de Eerste Kamer. Daar hebben de verkiezingen voor Provinciale Staten op 18 maart alles mee te maken. De Staten kiezen de leden van de Eerste Kamer.Lees verder