Nieuws, november 2014

21 november 2014

De toekomst van Fort Vreeswijk

Donderdagavond 21 november was er een ontmoeting tussen de Raad van Nieuwegein en de initiatiefnemers van Fort Vreeswijk. Nadat de lokale welzijnsorganisatie Movactor aangekondigd had van het Fort te verdwijnen, namen de bewoners de handschoen op om een plan te maken voor het voortbestaan van het Fort Vreeswijk. Samen met de bewoners en de ambtenarij bracht SP wethouder Stekelenburg naar voren welke mogelijkheden er zijn om het fort op een goede manier exploitabel te houden. De raad moet in februari een keuze gaan maken.

20 november 2014

SP-protest tegen TZorg

Op donderdagochtend 20 november waren medewerkers van de SP afdeling Nieuwegein al vroeg bij de ingang van het Veerhuis. Het was de ochtend waarop zorgmedewerkers van Rivas het contract konden tekenen bij TZorg. De SP liet middels aanwezigheid en borden het ongenoegen blijken over de gang van zaken voor de zorgmedewerkers. Het leverde (terecht) veel aandacht op bij lokale, regionale en landelijke mediaZoals op 1 december tijdens een speciale live uitzending op NPR Radio 1 vanuit Nieuwegein (klik hier om te luisteren).

16 november 2014

TZorg intimideert Rivas-personeel

De SP afdeling Nieuwegein heeft signalen gekregen dat Rivas personeel - dat aan het eind van het jaar tegen een aanzienlijke verslechtering van de arbeidsvoorwaarden moet overstappen naar TZorg  - door TZorg wordt geïntimideerd.

8 november 2014

SP opent de discussie over participatiegebouwen

Op donderdag 6 november 2014 vond in het Stadshuis van Nieuwegein de raadsvergadering plaats, waarbij de begroting aan bod kwam. De SP pleitte bij monde van Hasan Inekci voor goede ondersteuning van vrijwilligersinitiatieven. Al vorig jaar werd een motie van SP en GroenLinks aangenomen waarmee dit geregeld zou worden.

8 november 2014

SP Nieuwegein in Den Haag

Bij de grote Zorg-demonstratie in Den Haag waren op 8 november uiteraard ook medewerkers van de SP-afdeling Nieuwegein aanwezig.

5 november 2014

Abvakabo bijeenkomst voor gedumpt Rivas personeel

Woensdagavond 5 november werd er door de Abvakabo fnv een speciale avond georganiseerd voor Rivas personeel dat pas geleden te horen heeft gekregen dat hun aanwezigheid bij Rivas niet langer op prijs wordt gesteld. Voor allen in de huishoudelijke zorgtak – en dat zijn circa 200 mensen - eindigt het dienstverband per 1 januari 2015 abrupt. Het personeel wordt wel in de gelegenheid gesteld over te stappen naar de firma TZorg, dat onder andere in Nieuwegein de dienstverlening van Rivas gaat overnemen. Alleen gaat die overstap onder aanzienlijk slechtere arbeidsvoorwaarden.