Nieuws, februari 2014

28 februari 2014

De 100% sociaal check: Lijsttrekker Martijn Stekelenburg

Voor de verkiezingen van 19 maart wordt de lijst voor de Nieuwegeinse SP voor de derde maal aangevoerd door Martijn Stekelenburg. De redactie ging in gesprek met hem voor de 100% sociaal check. Heeft hij het in zich om de belofte van de SP waar te maken? De vijf vragen aan Martijn.

26 februari 2014

Stevig lijsttrekkers debat in de Blokhoeve

Vanavond betraden de Nieuwegeinse lijsttrekkers de arena in het NBC om elkaar te bevragen op elkaars standpunten. Het is duidelijk dat de SP een heel andere koers kiest dan de andere partijen. Als het gaat om de zorg, schikken de meeste partijen zich in de rampzalige plannen het Rutte en Samsom hebben met de thuiszorg, de gehandicaptenzorg, de bijstand en de WSW. SP neemt grote afstand van dit wanbeleid.

23 februari 2014

SP trapt campagne af op landelijk congres

Zaterdag 22 februari was de SP bijeen in  Amersfoort voor haar 20e Congres. In de aanloop naar de Europese verkiezingen op 22 mei  werd uitgebreid gesproken over het Europese verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst. Beiden werden na inspraakrondes vastgesteld, zij het dat het verkiezingsprogramma op verzoek van de leden op een aantal punten werd bijgesteld.

14 februari 2014

Wij zijn voor...

14 februari 2014

Hebben wij een date op 19 maart?

Het mag verkiezingstijd zijn, valentijnsdag is het ook. Dat kan dus mooi gecombineerd worden! Vandaag werden de eerste SPonzen uitgedeeld met de tekst: 'Hebben wij een date op 19 maart?' Hiermee wordt uiteraard de dag van de verkiezingen aangeduid.

7 februari 2014

Stop de afbraak van de zorg!

De laatste jaren wordt er bij de zorg keihard bezuinigd. Er is maar één partij die opkomt voor de mensen die zorg nodig hebben - en die in de zorg werkzaam zijn.  Want de zorg is géén markt!